.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتشار كتاب جامعه آرماني در انديشه سياسي حضرت آيت‌الله خامنه‌اي

مسئول واحد پژوهش و آموزش صدا و سيماي مازندران گفت: مراجعه به انديشه سياسي رهبر فرزانه انقلاب امري ضروري و اجتناب‌ناپذير است و به همين منظور كتاب جامعه آرماني در انديشه سياسي حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به زودي منتشر مي‌شود.

‌هادي ابراهيمي‌كياپي، نويسنده كتاب جامعه آرماني در انديشه سياسي حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با بيان اينكه اين كتاب مشتمل بر انديشه‌هاي سياسي مقام معظم رهبري در باب جامعه آرماني است، اظهار داشت: در عصر حاضر توجه به شتاب تحولات و تغييرات كه تمامي حوزه‌هاي زندگي بشر را تحت تأثير قرار داده است مورد بررسي قرار گيرد.

وي افزود: اين كتاب در صدد است با نگاهي به مولفه‌هاي انديشه مقام معظم رهبري بنيان‌هاي نظري انديشه ايشان را درباره جامعه آرماني مورد توجه قرار دهد.

ابراهيمي كياپي تصريح كرد: كتاب جامعه آرماني در انديشه سياسي حضرت آيت الله خامنه‌اي دست‌مايه‌اي مناسب براي مسئولان اجرايي، نهادها، دستگاه‌ها، رسانه‌هاي جمعي به منظور تحقيق رهنمودهاي رهبر انقلاب براي كشف راه‌هاي ميان بر براي پيشرفت با توجه به آموزه‌هاي ديني و اسلامي و تمسك به ايمان انقلابي در فضاي علمي كشور است.

نويسنده كتاب «جامعه آرماني در انديشه سياسي حضرت آيت‌الله خامنه‌اي» با اشاره به اينكه كتاب تدوين شده اثري بديع و نو در حوزه نشر كشور است، افزود: اين كتاب در شش فصل تهيه و تنظيم شده است كه در فصل نخست اين اثر مقدمات يا كليات پژوهش، اهميت و ضرورت تحقيق، اهداف تحقيق، فرضيات، سئوالات كليدي، روش تحقيق، تحريف متغيرها و مفاهيم تحقيق آمده است.

وي در مورد فصل دوم اين كتاب كه مشتمل بر مباني و مولفه‌هاي جامعه آرماني در اسلام و غرب است، بيان داشت: اين كتاب با مقايسه مباني و مولفه‌هاي جامعه آرماني از ديدگاه انديشمندان اسلامي و غرب مي‌پردازد.

ابراهيمي ادامه داد: در فصل دوم اين كتاب به مفهوم جامعه آرماني از ديدگاه حضرت علي (ع)، حقوق متقابل حاكم و مردم از نگاه علوي، انديشه سياسي ملاصدرا، ابن مسكويه رازي، خواجه نصيرالدين طوسي و فارابي اشاره شده است.

مولف كتاب جامعه آرماني با تأكيد بر اينكه در فصل دوم اين كتاب به صورت مجزا انديشه سياسي فلاسفه غرب مورد توجه است، گفت: انديشه‌هاي فلاسفه‌ايي همچون افلاطون، آگوستين، توماس مور، آيتن كابه و ويل دورانت نيز مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

ابراهيمي در مورد فصل سوم اين اثر در باب مباني جامعه آرماني در حوزه انديشه سياسي حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان كرد: زندگينامه حضرت آيت الله خامنه‌اي، مباني و موئلفه‌هاي اصلي جامعه آرماني در انديشه سياسي ايشان بر فرآيند تحقق جامعه آرماني در انديشه سياسي مقام معظم رهبري پرداخته كه چگونگي تحقق ويژگي‌هاي جامعه و دولت آرماني اسلامي و آسيب‌ها و موانع فرآيند تحقق مورد توجه و اصول فصل چهارم اين كتاب است.

نويسنده كتاب جامعه آرماني در انديشه سياسي حضرت آيت الله خامنه‌اي همچنين يادآور شد: در فصل پنجم اين اثر به تبيين مهم‌ترين راهبردهاي جامعه آرمان‌ها در گفتمان و انديشه سياسي مقام معظم رهبري پرداخته شده است كه به شكل كارشناسي به موضوعاتي چون مردم‌سالاري ديني و قالب‌هاي مشاركت مردمي اشاره شده است.

وي يادآور شد: اين كتاب در 282 صفحه تهيه و تنظيم شده و به‌زودي از سوي يكي از مراكز انتشاراتي مهم كشور به چاپ خواهد رسيد./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.224 seconds.